2016 m. kovo 26 d., šeštadienis

Autizmo sutrikimą turinčių vaikų ugdymo sėkmės ir problemos



Esama žmonių vienišių, kurie preciziškai domisi viena kuria nors tema ar sritimi, tačiau jiems sunkiau įsijausti į kito žmogaus būseną ir tinkamai bendrauti – dažnai jie apibūdinami kaip vengiantys socialinio kontakto. Kai šie autistiški bruožai tokie ryškūs, kad stabdo vaiko vystymąsi, kalbame apie „autizmą“ kaip apie sunkų raidos sutrikimą. 
     Iki šiol nėra žinoma kas sukelia autizmą. Manoma, kad tai yra genetinio paveldėjimo ir aplinkos faktorių derinys. Genetinį paveldėjimą įrodo tai kad šis sutrikimas labiau paplitęs tarp berniukų, taip pat monozigotinių dvynių (konkretūs genai nulemiantys autistiškumą dar nenustatyti). Šiuo metu labai daug kalbama apie skiepų poveikį. Mat gana dažnai autizmas pasireiškia būtent po to kai vaiką paskiepija. Iš vienos pusės yra didelis būrys gimdytojų pasakojančių, kad jų vaikas tapo autististišku kaip tik po skiepo. Iš kitos pusės yra visas būrys mokslininkų ir medikų sakančių, kad tai neįmanoma (jų atliekami tyrimai neranda ryšio tarp skiepų ir autizmo).
      Autizmui priskiriamas platus spektras vystymosi sutrikimų, kurių užuomazgos kūdikystėje paveikia visą žmogaus gyvenimą. Simptomai yra įvairūs: kamuojamiems šio sutrikimo gali būti būdingas keistas elgesys ar mąstymas, bendravimo, kalbos problemos, per didelis arba per mažas pojūčių stiprumas.Vieni autistai geba gyventi įprastą gyvenimą, kitiems reikalinga pagalba. Autizmo paliesti vaikai tokie skirtingi, kad net po kelias dešimtis metų su jais dirbantys specialistai teigia, jog atrasti du vienodus autistiškus vaikus praktiškai neįmanoma.
       2016 m. kovo 21 dieną Alytaus Dzūkijos pagrindinėje mokykloje vyko seminaras tema „Autizmo sutrikimą turinčių vaikų ugdymo sėkmės ir problemos“ .Susirinko labai platus specialistų būrys: ikimokyklinio ugdymo specialistai, pradinio ugdymo specialistai, specialieji pedagogai dirbantys su specialiųjų poreikių mokiniais, logopedai, kinezeterapeutai ir ergoterapeutai. Visi skaitydami pranešimus dalinosi savo sėkmėmis, aptarė problemas. Seminaro dalyviai džiaugėsi  pasiekimais ir kartu mokėsi vieni iš kitų. Vyko tikra pedagoginė komunikacija.
      Kaip unikalus yra kiekvienas autistiškas vaikas, taip nepakartojamas yra kiekvieno autistiško vaiko kelias į gyvenimą. Svarbu, kad juo būtų einama. Svarbu nestovėti vietoje, ieškoti ir bandyti. Kuo daugiau duosite, tuo daugiau gausite...

                                                               Vyresnioji specialioji pedagogė Danguolė Balčiūnienė