2017 m. balandžio 19 d., trečiadienis

Priemonių įvairovė ir pritaikymas specialiųjų poreikių mokinių ugdyme


Piešimo ant vandens moko E. Jokubkienė
Ugdymo procesui didžiausią poveikį turi vaiką ugdantis pedagogas. Jis parenka atitinkamas ugdymo priemones ir būdus.  Priemonių ir ugdymo metodų sukurta daug, tačiau mokytojui reikia gebėti atrinkti tai, kas tinkamiausia jo klasei, surasti informaciją, kuri yra naudinga ir prasminga, surasti tai, kas priimtiniausia čia ir dabar.
      Specialiųjų poreikių mokiniams dažnai sunku sukaupti dėmesį į vieną dalyką, jie pratę prie nuolat kintančių vaizdų ir situacijų. Taigi, mokytojai turi nuolat tobulėti, gilinti savo žinias, keistis. 2017- 04-12 dieną Alytaus Dzūkijos pagrindinės mokyklos specialiųjų klasių mokytojos A. Zienkienė ir D. Balčiūnienė organizavo seminarą „Priemonių įvairovė ir pritaikymas specialiųjų poreikių mokinių ugdyme“. Juo siekta padėti  mokytojui paįvairinti savo darbą, labiau sudominti mokinius naujomis ir įdomesnėmis ugdymo priemonėmis. Seminare savo gamintas priemones pristatė logopedė G. Valatkienė, ergoterapeutė D. Vikertienė ir lavinamosios klasės mokytoja I. Žvirblienė. I. Latvaitienė pristatė rinkinį „Bendraukime simboliais“. Laisvoji mokytoja A. Galbuogienė papasakojo apie neformaliojo ugdymo užsiėmimuose naudojamas priemones. Išmaniąja lenta naudotis mokė mokytojai I. Nedzinskienė ir T. Gurskis. IKT taikymo galimybes pamokose pristatė mokytojos J. Savukynienė ir S. Gavelienė, kurių metu dalyviai galėjo praktiškai išbandyti skaitmeninę mokymo priemonę "Išmanieji robotai", "Purpose games" užduotis, susipažino su Tagxedo, MindMup, Prezi programomis. Didelio susidomėjimo sulaukė viešnia iš VŠĮ Meno terapijos ir socializacijos instituto „VYTA“ laikinai einanti direktoriaus pareigas Evelina Jokubkienė. Jos pranešimas buvo  „Negalės įveikimas bei socializacija pasitelkiant tapymą ant vandens“.