2018 m. gegužės 7 d., pirmadienis

Dalyvavimas eTwinning seminare – puiki profesinio tobulinimo galimybė

Tobulėjant technologijoms, greitėjant gyvenimo tempui, darbas mokykloje reikalauja nuolatinio profesinio tobulėjimo. Siekis įgyti naujų kompetencijų, veiksmingesnių darbo būdų ir metodų paieška, IKT naudojimo galimybės, kitų šalių patirtis ugdant specialiųjų poreikių mokinius ir paskatino mane teikti paraišką Švietimo mainų ir paramos fondui dalyvauti programos „eTwinning“ kontaktiniame partnerių paieškos seminare, kurį pavyko laimėti. 
2018 m. balandžio 26-28 d. Bratislavoje (Slovakija) dalyvavau trijų dienų „eTwinning“ kontaktiniame seminare „Specialieji pedagogai“ (angl. „Special needs teachers“), į kurį atvyko 64 mokytojai iš Danijos, Graikijos, Jungtinės Karalystės, Kipro, Kroatijos, Latvijos, Lenkijos, Norvegijos, Prancūzijos, Slovakijos, Vengrijos, Vokietijos bei Lietuvos, dirbantys su specialiųjų poreikių mokiniais. 
Tris dienas vyko aktyvus darbas – gilinome žinias apie „eTwinning“ platformos bei projektų šioje erdvėje planavimą, lavinome tarptautinio bendradarbiavimo, grupinio darbo, naudojimosi IKT gebėjimus. Taipogi susipažinome su Mirabilis korekcijos programa, skirta mokymosi bei aktyvumo ir dėmesio sutrikimų turintiems vaikams (angl. ADHD), Slovakijos bei Lenkijos mokytojų gerąja patirtimi įgyvendinant eTwinning projektus.  
Seminare, kūrybinių dirbtuvių metu, ir aš turėjau galimybę pasidalinti savo patirtimi bei padiskutuoti su kolegomis iš kitų šalių. Ypač motyvuojantį, aktyvųjį meno terapijos projekto metodą pristatė lektorė Alexandra Gabor. Tai bendradarbiavimo projektas galintis būti įgyvendinamas įvairių mokomųjų dalykų pamokose. Praktinės veiklos metu mūsų komandai (Slovakija-Lietuva) teko biologija, kurios ypatumus perteikėme savo piešinyje, pavaizdavę pagalvę su žydinčiomis levandomis. Šių veiklų metu, atliekant grupines kūrybines užduotis, ugdžiau kritinį mąstymą bei kūrybiškumą, stiprinau komandinio darbo įgūdžius.   
 IKT kompetenciją patobulinau susipažinusi su Animoto, Pixton, Magisto ir Canva programomis bei jų praktinio taikymo galimybėmis. Tai įrankiai kūrybiškai pamokai, galimybė atsižvelgti į mokinių poreikius, kad mokiniai būtų aktyvūs, kiek galima savarankiškesni, motyvuoti, o jų mokymasis būtų prasmingas. Nemokamos programos leidžia sukurti gražų video su muzika, komiksų siužetą, pasirinkti norimą dizainą kvietimui ar skelbimui.
Generuojant būsimų projektų idėjas, diskutavome apie savo šalių įtraukiojo ugdymo įgyvendinimą, sėkmingus patirties atvejus, specialiųjų poreikių mokinių ugdymosi ypatumus. Perteikusi savąją patirtį, naujų idėjų pasisėmiau iš kitų praktikų. Atsižvelgusi į mokinių galimybes, įsijungiau į eTwinning projektą „Šypsenos receptas“ (angl. „The smile prescription“) https://live.etwinning.net/projects/project/170818 kartu su partneriais iš Lenkijos, Jungtinės Karalystės ir Vilniaus Šilo mokyklos. Tai vienerių metų projektas, kuriame dalinsimės savo mokinių šypsenomis, kuomet jie pieš, žais, juokaus ar žiūrės filmus. Tai padės suprasti panašumus ir skirtumus tarp mokinių pomėgių ir pageidavimų dalyvaujančiose šalyse, skatins darbuotojus (ir visuomenę) palaikyti teigiamą požiūrį į specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus, teiks mokiniams naują teigiamą patirtį, skatins mokinių socialinius ir bendravimo įgūdžius bei kultūrinę plėtrą. Projekto rezultatas – bendra Europos knyga "Šypsenos receptas" su nuotraukomis apie mūsų veiklą. 
Dalyvavimas seminare, įgyta informacija ir praktinės žinios, išmokti nauji dalykai ir pažintys su kitų šalių žmonėmis, leido pakilti laipteliu aukštyn bei įkvėpė tolimesniam tarptautiniam bendradarbiavimui. Susirasti nauji kontaktai eTwinning projektams, naujų metodų bei IKT įrankių taikymas ugdomojoje veikloje, specialiųjų poreikių mokinių mokymą ir mokymąsi padarys greitesniu, patrauklesniu ir įdomesniu.

Specialioji pedagogė metodininkė Jolanta Savukynienė