Tobulėjant
technologijoms, greitėjant gyvenimo tempui, darbas mokykloje reikalauja
nuolatinio profesinio tobulėjimo. Siekis įgyti naujų kompetencijų, veiksmingesnių
darbo būdų ir metodų paieška, IKT naudojimo galimybės, kitų šalių patirtis
ugdant specialiųjų poreikių mokinius ir paskatino mane teikti paraišką Švietimo
mainų ir paramos fondui dalyvauti programos „eTwinning“ kontaktiniame partnerių
paieškos seminare, kurį pavyko laimėti.
2018
m. balandžio 26-28 d. Bratislavoje (Slovakija) dalyvavau trijų dienų „eTwinning“
kontaktiniame seminare „Specialieji pedagogai“ (angl. „Special needs teachers“), į kurį
atvyko 64 mokytojai iš Danijos, Graikijos, Jungtinės Karalystės, Kipro, Kroatijos,
Latvijos, Lenkijos, Norvegijos, Prancūzijos, Slovakijos, Vengrijos, Vokietijos
bei Lietuvos, dirbantys su specialiųjų poreikių mokiniais.
Tris
dienas vyko aktyvus darbas – gilinome žinias apie „eTwinning“ platformos bei
projektų šioje erdvėje planavimą, lavinome tarptautinio bendradarbiavimo, grupinio
darbo, naudojimosi IKT gebėjimus. Taipogi susipažinome su Mirabilis korekcijos
programa, skirta mokymosi bei aktyvumo ir dėmesio sutrikimų turintiems vaikams (angl. ADHD), Slovakijos bei Lenkijos mokytojų
gerąja patirtimi įgyvendinant eTwinning projektus.
Seminare,
kūrybinių dirbtuvių metu, ir aš turėjau galimybę pasidalinti savo patirtimi bei
padiskutuoti su kolegomis iš kitų šalių. Ypač motyvuojantį, aktyvųjį meno terapijos
projekto metodą pristatė lektorė Alexandra Gabor. Tai bendradarbiavimo projektas
galintis būti įgyvendinamas įvairių mokomųjų dalykų pamokose. Praktinės veiklos
metu mūsų komandai (Slovakija-Lietuva) teko biologija, kurios ypatumus
perteikėme savo piešinyje, pavaizdavę pagalvę su žydinčiomis levandomis. Šių
veiklų metu, atliekant grupines kūrybines užduotis, ugdžiau kritinį mąstymą bei
kūrybiškumą, stiprinau komandinio darbo įgūdžius.
IKT
kompetenciją patobulinau susipažinusi su Animoto,
Pixton, Magisto ir Canva
programomis bei jų praktinio taikymo galimybėmis. Tai
įrankiai kūrybiškai pamokai, galimybė atsižvelgti į mokinių poreikius, kad
mokiniai būtų aktyvūs, kiek galima savarankiškesni, motyvuoti, o jų mokymasis
būtų prasmingas. Nemokamos programos leidžia sukurti gražų video su muzika,
komiksų siužetą, pasirinkti norimą dizainą kvietimui ar skelbimui.
Generuojant
būsimų projektų idėjas, diskutavome apie savo šalių įtraukiojo ugdymo
įgyvendinimą, sėkmingus patirties atvejus, specialiųjų poreikių mokinių ugdymosi
ypatumus. Perteikusi savąją patirtį, naujų idėjų pasisėmiau iš kitų praktikų. Atsižvelgusi
į mokinių galimybes, įsijungiau į eTwinning projektą „Šypsenos receptas“ (angl. „The smile prescription“) https://live.etwinning.net/projects/project/170818
kartu su partneriais iš Lenkijos, Jungtinės Karalystės ir Vilniaus Šilo
mokyklos. Tai vienerių metų projektas, kuriame dalinsimės savo mokinių šypsenomis,
kuomet jie pieš, žais, juokaus ar žiūrės filmus. Tai padės suprasti panašumus
ir skirtumus tarp mokinių pomėgių ir pageidavimų dalyvaujančiose šalyse, skatins
darbuotojus (ir visuomenę) palaikyti teigiamą požiūrį į specialiųjų ugdymosi
poreikių turinčius vaikus, teiks mokiniams naują teigiamą patirtį, skatins mokinių
socialinius ir bendravimo įgūdžius bei kultūrinę plėtrą. Projekto rezultatas –
bendra Europos knyga "Šypsenos receptas" su nuotraukomis apie mūsų
veiklą.
Dalyvavimas
seminare, įgyta informacija ir praktinės žinios, išmokti nauji dalykai ir
pažintys su kitų šalių žmonėmis, leido pakilti laipteliu aukštyn bei įkvėpė tolimesniam
tarptautiniam bendradarbiavimui. Susirasti nauji kontaktai eTwinning
projektams, naujų metodų bei IKT įrankių taikymas ugdomojoje veikloje,
specialiųjų poreikių mokinių mokymą ir mokymąsi padarys greitesniu,
patrauklesniu ir įdomesniu.
Specialioji pedagogė
metodininkė Jolanta Savukynienė